2011. szeptember 23., péntek

Szakácskönyveim

               Nem a profilhoz  tartózó téma (de volt itt már szó sok mindenről ) mindenki szeret enni , főleg finomat enni. És teli pocival sminkelni is könnyebb ;) (mármint nekem ).
Bizonyára nektek is rengeteg szakácskönyvetek van és ezek többsége ma már csak porfogó, igen ez tipikus eset , az üzletben átlapozzuk , megtetszenek a képek  az ételekről és elhatározzuk igen ebből tényleg kipróbálok egy pár receptet. Haza érve belelapozunk szerzeményünkbe keresve, hogy mit készítsünk el elsőnek sikerül eldönteni , meg nézzük miből áll a recept és akkor mikor a felsorolásban meglátjuk az első Óperenciás tengerentúl is nehezen beszerezhető alapanyagot elmegy az egésztől a kedvünk és a könyv felkerül a könyvespolcra porfogónak
Sok mindentől függ még mennyire használható ki egy szakácskönyv , mennyire érthető az elkészítés módja , mennyire figyelem felkeltő , jó fotókat készítettek az ételekről.

Itt várakoznak , hogy segítsenek nekem

                                                                    Közelebbről

                             Ezt inkább lexikonnak nevezném



                                       A nagy kedvenc!

                          Útikönyvnek is beillik , szórakoztató, finom olvasmány






                            A legjobb pizzatésztareceptje ebben található


                                        Ez is egy jó sorozat

És természetesen a magazinok sem hiányozhatnak :)
Ezek a kedvenceim és annyit még értek olaszul, hogy eltudjam készíteni a recepteketés talán ezekből próbáltam a legtöbbet.


Az igazság az , hogy a legjobb recepteket anyutól tanultam aki istenien süt-főz , más receptekhez meg éttermekben és ismerősöktől kaparintottam meg, valamint a rengeteg kiváló főzős blogról .
A mai világban nem is nagyon érdemes szakácskönyvet venni , az interneten lévő recept választék végtelen.
Én is egyre ritkában vásárolok szakácskönyvet de vannak különleges darabok amiket bemutattam ami megéri a pénzét :)
És az is igaz nagyon sok , legalább 5-6 szakácskönyvet néztem ki amit szeretnék megvenni ,szóval nehéz "leállni" pedig előre tudom maximum 2-3 recept amit elkészítek és ez már jó arány!


Neked van kedvenc szakácskönyved ?
Honnan vannak a legjobb receptjeid ?




4 megjegyzés:

  1. Azert neha jo, ha van keznel egy-ket szakacskonyv, esetleg ha nincs netkapcsolat, vagy lemerult a laptop stb.
    En anyum szakacskonyvet ujra kotettem gyonyoru borkotesbe. A lapokon latszik, hogy regi a konyv, de ez adja a patinajat:-)

    VálaszTörlés
  2. OMG! Ez aztán a gyűjtemény! Mikor mehetek nálatok ebédre? :D

    VálaszTörlés
  3. Én Jamie Oliver könyveivel vagyok így. Megveszem, mert csodaszép, de főzni még nem főztem belőle, de nem tudom megmondani miért... A 100 recept a kertemből-t pl azért vettem meg mert tetszik, ahogy a saját kertjéből szedi össze a sok zöldséget és abból rittyent valamit, és hipnotikus hatással volt rám, mert amikor azt írta, hogy bárhol lehet növényt termeszteni, akkor én nekiálltam és felástam két kézzel egy 3x3 méteres parcellát a portán:-) Persze ebben is van olyan hozzávaló, amit csak a tengerentúlról lehetne beszerezni, de a nagy része azért csinálható. Már van vagy egy éve, hogy a Butlers-ben vettem egy csodaszép A/4-es csíkos, kötött füzetet, és éppen most gondolkodtam róla, hogy megcsinálom a saját magam receptkönyvét, az innen-onnan gyűjtögetett és kipróbált(! nagyon fontos) receptekkel, lefotózom őket, majd szépen beleragasztgatom a receptekhez a fotókat is. És jut eszembe, még karácsonyra sem lenne rossz meglepetés :-)

    VálaszTörlés
  4. Poppy ! tetszik amit írtál :)

    V S ! majd egyeztetünk időpontot :) kicsit nehéz ,esz mivel kint élsz , de minden megoldható :)

    Melinda ! a saját receptkönyv nagyon jó ötlet, egyszer már én is össze akartam gyűjteni a kedvenceket egy helyre , ne halasztgasd kezd el :)

    VálaszTörlés